Виховна система комплексу розроблена відповідно до Закону Україну «Про загальну середню освіту», Конвенції ООН про права дитини, Статуту школи. Основними ідеями, які лягли в основу виховної системи школи, є ідеї гуманізму, педагогіки співробітництва, загального піклування, формування єдиного виховного простору.
В Законі України «Про загальну середню освіту» особлива увага приділяється вихованню громадянина – патріота своєї країни, який готовий до подальшого навчання та трудової діяльності зі своїми політичними переконаннями, формуванню творчої особистості, свідомого відношення до своїх обов’язків; формуванню навичок здорового способу життя.
Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців їх індивідуальні риси та можливості, повагу до особистості дитини. Систему виховної роботи можно переглянути за посиланням (Cистема виховної роботи ЗГ № 42 )
Основними напрямками виховної роботи закладу є:
В сфері формування виховної системи закладу створено:
1. Сформовано МО класних керівників (щодня ведеться виховання учнів, систематично проводяться наради класних керівників, проводиться збір і аналіз методичного матеріалу, надається методична допомога класним керівникам).
2. Створено раду учнівського самоврядування закладу (сформований як виборний орган, розподілено обов’язки членів учнівської ради, робота ведеться за напрямками).
3. Сформовано шкільні традиції проведення таких заходів (День знань, День вчителя, Свято осені ( конкурс учнівських композицій або малюнків та фоторобіт до Дня міста, до Дня визволення міста поробки з природного матеріалу, овочів та фруктів, національно-патріотичні свята ), Новорічні свята, Українські вечорниці, День захисника Вітчизни, Козацькі забави, «Ну-мо, дівчата», Концерт до 8 березня, Крок до зірок, Фестиваль сімейної творчості, концерт до дня Перемоги над нацизмом, свято Останнього дзвоника, проведення предметних тижнів та декад).
4. Встановлено зовнішні зв’язки з громадськими організаціями та державними установами.( співпраця із відділом по Шевченківському району служби ( управління ) у справах дітей Шевченківського району, Шевченківське відділення поліції Ленінського відділу поліції ГУПН в Запорізькій області, Обласний клінічний наркологічний диспансер Запорізької обласної ради, ДЮСШ Б/М «Спас», Шевченківська районна організація спілки Червоного Хреста, позашкільний навчальний заклад «Дитячий парк «Запорізький міський ботанічний сад» , громадська організація міського молодіжного товариства вивчення і охорони птахів, Всеукраїнський культурно-просвітницький центр «Новая жизнь», Рада ветеранів Шевченківського району, Запорізька обласна суспільна організація соціально-психологічної підтримки «Флоренс», унівеститетами, коледжами, профтехучилищами та інш.)
5. Робота класних керівників спрямована на: щоденне виховання учнів, турботу про здоров’я учнів і здоровий спосіб життя, позаурочну діяльність, активну екскурсійну роботу, чергування класів по школі, контроль за пропусками учнів, роботу з учнями «групи ризику», співпраця з батьками учнів.
6. Обрано і працюють батьківські комітети класів і Рада закладу.
7. Застосовуються принципи педагогічного впливу:
- поваги до учня,
- розуміння і прийняття душевного стану дитини,
- розкриття мотивів скоєних вчинків,
- зацікавленість у долі вихованця,
- доброзичливе ставлення до вихованця,
- педагогічна підтримка вихованця.
8. Використовуються прийоми роботи з учнями:
- прояв доброти й уваги,
- вираз заохочення дитині,
- авансування особистості,
- прощення,
- порука,
- організація успіху в навчанні,
- очікування кращих результатів,
- переконання,
- моральна підтримка і зміцнення віри у власні сили,
- пробудження гуманних почуттів,
- активізація потаємних почуттів вихованця,
- констатація вчинку,
- зовнішня опора на правильну поведінку,
- допомога психологічної служби закладу.
Чільне місце у вихованні дитини завжди відводилося сім’ї, а тому співпраці з батьками. Напрямки роботи з батьками можно переглянути за посіланням (робота з батьками)
Пріоритетними напрямками виховної роботи закладу є Екологічне виховання ( ціннісне ставлення до природи) та національно-патріотичне виховання ( ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави).